etsy etsy etsy etsy
etsy etsy etsy etsy etsy etsy

7. 3. 2015

kniha o paleo stravování + recepty

Dneska jsem se rozhodla napsat trochu víc o knize, kterou jsem si před delším časem pořídila a která je pro mnohé biblí v paleo kuchyni.

Kniha DOBŘE ŽIVENI od Mellisy Joulwan je velice hezky napsaná, recepty jsou opravdu hodně jednoduché a velmi přehledně sestavené. Dokonce na stránkách máte i prostor pro své poznámky, což mě přijde naprosto výborné. Přijdete si na své zvláště, pokud hledáte recepty na maso, saláty, zálivky...ale i sladké bez mouky, cukru či mléka.

Je dobré, že krom receptů, v ní najdete spoustu praktických tipů do kuchyně i souhrn potravin, které nejsou vhodné ke konzumaci, takže pro začínajícího člověka s paleo stravou, je téměř nepostradatelná.

Za mě však musím říct, že po tom, co jsem si studovala vliv masa a tepelně upravované zeleniny na tělo, bych paleo nedoporučovala nikomu. Věřím však, že každý má dost rozumu, aby si sám určil, co je pro něj správné a co špatné. Já z této knihy čerpám jen inspiraci pro občasné víkendové obědy, kdy krmím doma i kluky a moji tři lovci se dožadují nějakého mamuta (rozuměj maso :)).
Moje raw strava tedy v takovém okamžiku nepřichází v úvahu. 

Myslím si, že kniha jako inspirace není špatná, je moc hezky graficky zpracovaná a je taková lidská, ale jak říkám....paleo není nic do mé kuchyně. Příliš mnoho masa a tepelně upravované zeleniny....takže vlastně zeleniny mrtvé stejně tak, jako chudák zvíře, ze kterého je to maso...

Cena: 253 - 417 Kč (viz Heuréka)
Počet stran: 176
Autor: Melissa Joulwan