etsy etsy etsy etsy
etsy etsy etsy etsy etsy etsy

4. 3. 2015

bábovka jménem Menší Zlo

Hoši milují můj recept na bábovku. Po tom, co jsme se rozhodli vyřadit škodlivé potraviny z naší kuchyně, tuto radost jsem jim odepřela. Bylo mi to ale líto. Má bábovka byla věhlasná a všude známá, všichni ji milovali a kdykoli jsem ji upekla, vždy se po ní během pár minut zaprášilo. Proto jsem se dneska rozhodla upéct srdíčko ze stejného receptu, avšak s obměnou surovin, aby to pro naše těla bylo menší zlo. Trochu jsem se bála, jak to dopadne, přece jen, zdravější potraviny se né vždy chovají stejně jako ty běžné. Nakonec však dopadla tak báječně, že se musím o svůj tajný recept podělit, protože tahle dobrota prostě nemůže zůstat nepovšimnuta. :)

Posuďte sami....





 Nejlepší je s čerstvým máslem přímo od farmáře...Mňam!


Ingredience:

1 hrnek mandlí
2 hrnky žitné celozrnné mouky
4 vejce
1/2 hrnku řepkového oleje lisovaného za studena
1 hrnek třtinového cukru
1 prášek do pečiva Alnatura (k dostání v DM)
2 lžíce nepraženého BIO kakaového prášku

Postup:

Mandle zalijte vodou ať jsou přikryté a nechte přes noc odmočit. Druhý den vodu slijte a mandle vložte do mixéru, zalijte 1l vody (nebo tolik, kolik se vám vejde) a mixujte, dokud nevznikne mléko. To poté několikrát zceďte přes drobné sítko a tím oddělte mléko od dřeně. Pro perfektní výsledek přeceďte přes utěrku a vymačkejte. Přelijte do uzavíratelné nádoby a schovejte do lednice, kde vydrží cca 2-3 dny.

Ostatní ingredience, kromě kakaa, vložte do mísy, přilijte 1 hrnek mandlového mléka a vše důkladně promíchejte. Odlijte si půlku těsta do jiné mísy a to smíchejte s kakaem.

No a poté obojí vlévejte do vymazané formy na pečení. Můžete si pohrát se vzory, fantazii se meze nekladou. :)

Pečte na 160-180°C cca 30-40min. Vyzkoušejte špejlí. Až se nebude těsto ke špejli lepit, je hotovo.

Dobrou chuť!