etsy etsy etsy etsy
etsy etsy etsy etsy etsy etsy

22. 2. 2015

raw majonéza

Za starých nezdravých časů jsem milovala tatarku. Dávala jsem ji k bramborové kaši i vařeným bramborům, do salátů...když jsem začala hubnout, tatarce jsem se vyhýbala obloukem a nahradila ji bílým jogurtem nebo zakysanou smetanou. Při přechodu na raw food jsem musela vymyslet náhradu a nakonec jsem našla vynikající recept a trochu si jej upravila podle svého. Výsledkem je naprosto dokonalá delikatesa, vhodná ke všem pokrmům a klidně, pokud jste milovníci pečiva, můžete ji použít jako základ pomazánek nebo ji mazat rovnou na chléb.


Ingredience:
200g kešu natural ořechů
1/4 hrnku čerstvé citrónové šťávy
1/4 hrnku vody
3 čerstvé datle
1/4 hrnku rostlinného oleje (ideálně olivový, extra panenský. Můžete použít ale i jiné, každopádně se ujistěte, že Vám chutná olej samotný)
1/2 lžíce česnekového prášku
1/4 malé cibule

Tip: Pohrejte si s ingrediencemi. Zkuste přidat kopr nebo zázvor, bazalku, fenykl, saturejku, sezamové semínko....atd. Možností je nekonečně mnoho a tak se Vám majonéza nikdy neomrzí. :)

Postup:
Kešu nechte cca 2-3h odmočit a vodu poté slijte. Všechny přísady, kromě oleje, vložte do mixéru a rozmixujte do krémové konzistence. Až se Vám to podaří, vyměňte nože za šlehací metličky a za procesu šlehání pomalu horním plněním přilévejte olej. Až bude hrneček prázdný, nechte robota šlehat ještě asi 30-60s.
Směs by měla být nádherně krémová a nadýchaná. Z tohoto množství jsem naplnila celou sklenku 0,5l. Majonézu uchovávejte v uzavřené nádobě v lednici. Tam vydrží klidně týden až dva.

Tip: pokud nemáte robota, rozmixovanou směs přendejte do místy a vezměte si ruční šlehač. Pokud nemáte ani ten, musíte zapojit ruce a vařečku nebo metličku. Ujistěte se, že mícháte dostatečně dlouho, zazpívejte si u toho 2-3 delší oblíbené písničky :) a olej přilévejte pomaloučku, po velmi tenkém pramínku. Tak zajistíte vynikající chuť i konzistenci.