etsy etsy etsy etsy
etsy etsy etsy etsy etsy etsy

29. 10. 2014

nakupování na internetu - jak se nenechat napálit

Spousta z Vás ví, že jsem internetový shoppaholik. Nakupováním na různých portálech trávím poměrně hodně času a troufám si říct, že jsem v tom už opravdu hodně zběhlá. Díky tomu mi i hodně z Vás píše, jak a kde nakupuji a žádá mě o doporučení, jak nenaletět. Proto jsem se rozhodla napsat zde několik tipů, které mohou být hromadnou odpovědí na dotazy, které mi chodí.

Mám několik oblíbených portálů, kam chodím, takže to vezmeme postupně.

Na Votoči můžete nakupovat, prodávat a vyměňovat své oblečení. Je to vlastně takový internetový second hand. Neslouží ke komerčnímu prodeji, jeho původní myšlenkou je zbavit se oblečení, které už nenosíte a vyměnit za vohoz, který právě sháníte. Při prodeji či výměně neplatíte portálu žádnou provizi.

Bohužel je to místo, kde se shromažďuje velké množství uživatelů a bezpečnost nákupu není vůbec zaručena. Proto se tamější fóra hemží stížnostmi na různé podvody, ať už při nákupu, prodeji nebo výměně. Já jsem tam vyměnila, prodala či nakoupila dost přes 300 kusů oblečení a mé zkušenosti jsou z 99% kladné, proč? Protože se striktně řídím těmito pravidly:

- Nakupuji pouze do hodnoty 500 Kč. Víc bych tam za nic nedala, protože většina věcí v hodnotě nad 300Kč lze pořídit v obchodě nové a s možností vyzkoušení. A když se zamyslíte, co je z věcí zhruba nejdražší? Většinou kabáty....já jsem si na tuto sezónu koupila kabátů 5 (červený, nude, bílý, černý krátký a černý dlouhý) a všechny v cenové relaci 150-350Kč. Všechny opravdu kvalitní a jako nové. Drahé značkové věci, jako Dior, MK, Armani, LV...apod. bych si na VV nikdy nekoupila, protože kdo Vám zaručí, že je to originál? A ještě to máte bez záruky...to ne.

- U věcí s cenou vyšší než 200Kč pečlivěji studuji uživatelku, to znamená její celou nabídku a především hodnocení. Pokud má méně jak 30 kladných hodnocení, neutrál nebo negativ, domluvím se s ní, že mi nejdřív zašle věc a pokud bude vše v pořádku, až teprve potom odešlu peníze. Pokud s tím má problém, jdu od toho raději pryč.

- Při výměnách si zásadně nechávám posílat balíček jako první pokud má uživatelka méně hodnocení než já, případně negativ či neutrál. Až pokud věc dorazí v pořádku a odpovídá popisu, pošlu svou věc já. Musím říct, že tento přístup se mi velmi vyplatil, protože jsem byla zklamaná pouze ze dvou výměn a ty proběhly ještě dřív, než jsem zavedla tento systém. Holky, které jsou poctivé a nabízí věci, které odpovídají popisu a nemají v úmyslu podvádět, s touto mou podmínkou nikdy nemají problém.

Díky těmto pravidlům, se mi stává minimálně, že bych s "votoč vohozem" byla nespokojená.



Slavný mimibazar. Proslavil se především tamějším slangem, nicméně pokud nemáte v plánu navštěvovat diskuzní fórum, kde se to těmito výlevy jen hemží nebo nejste přecitlivělý hnidopich, určitě tento portál doporučuji. Dají se tam najít parádní kousky pro děti za hubičku. Vlastně pro kluky nakupuji jen tam, protože mé oblíbené značky dětského oblečení, jako Next nebo H&M, nakoupíte mnohem mnohem levněji, než v obchodě. Věci doporučuji kupovat použité, ale bez vad - opravdu ušetříte mraky peněz. Spousta maminek věci šetří (to ostatně vidíte i na hřištích, kdy matky fistulí křičí - Janičko, nechoď do toho písku nebo se umažeeeeš) a vy tak máte možnost nakupovat parádní a nezničené kousky za zlomek ceny. ;)

Jako příklad uvedu kombinézy 3v1 Tchibo, které jsou velmi kvalitní, propracované a na jejich shopu je koupíte za cca 1300Kč. Na MMB najdete zánovní klidně do 500Kč, když máte štěstí. Což, pokud jste matka dvojčat jako já, je to pro Vás úspora 1.000Kč a to už rozhodně není malá částka. 

Tady je ta bezpečnost poněkud lepší. Na MMB se mi za celých 7 let co tam chodím nestalo, že by mi zaplacená věc nedorazila. Spousta uživatelek je tam také dlouho, takže má hodně hodnocení, které vždy pečlivě prostuduji. Pokud se nedejbože objeví problém, neváhejte kontaktovat administrátory. Jsou poměrně tvrdí a nekompromisní. Drahé věci kupuji výhradně jen od uživatelek s velkým kvantem pouze pozitivních hodnocení.
Za mých mladých let (haha, vždyť jsem přece furt mladá, no nééé :)) - takže za mých mladších let, bylo chodit nakupovat k větvím na ostudu. Dneska, když se rozhlédnete po ulici, se to vietnamci jen hemží. A teď nemyslím lidmi, ale oblečením. Mám jedny tady kousek od baráku a přiznám se, že k nim zajdu docela ráda. Mají takové ty roztomilé drobnosti, které nevadí, že se Vám druhý den rozpadnou, ale kosmetiku či spodní prádlo bych si od nich nikdy nekoupila. 

Ještě nikdy jsem si u nich nevybrala ani oblečení, protože mě nikdy nic nezaujalo vzorem nebo materiálem, což se nedá říct o Ebay.com. Pokud ve filtru zadáte "NEW" a FREE SHIPPING", můžete se těšit na výběr, ze kterého oči přecházejí. Ty šaty, blůzky, kabáty, doplňky, různé blbůstky, bižuterie, notýsky...překrásné vzory, střihy...teda alespoň na fotkách. A TY CENY!!!! 
Avšak realita kvality je občas bohužel velmi rozdílná. Takže zde jsou mé tipy, jak nakupovat tyhle parádní věci bez obav (nebo alespoň s menšími ;))

- Základ je ucházející angličtina, nebo google překladač v druhé záložce.

- Dobré je mít PayPal. Je to nejbezpečnější způsob nákupu.

- Většina tamních prodejců, kteří nabízí tyto věci má obrovitánské množství hodnocení a průměr cca 92-99%, což je fajn, takže tím asi netřeba se zabývat.

- Je potřeba počítat s měsíční (případně i delší) dodací lhůtou.

- Zásilky z velké části chodí obyčejně, takže pokud máte s obyčejnými zásilkami na své poště problém, raději prodejce požádejte o zaslání balíku se sledovacím číslem.

- U oblečení mají prodejci rozměry, takže vždy důkladně měřte. Asijské velikosti jsou menší, než ty naše.

- Filtrujte. Nebojte se používat filtry, hlavně seřazení zboží od nejlevnějšího - jsou u jedné věci mezi prodejci rozdíly i stovek korun. 

- Využívejte facebook skupinu holek, které dávají reálné fotky objednaného zboží a hodnocení. Je to asi nejužitečnější pomocník při nákupu na Ebay nebo Aliexpressu (podobný portál jako Ebay). Rozdíl mezi katalogovou fotkou a tím, co Vám přijde je někdy vskutku neuvěřitelný. V tom špatném smyslu.

- Jako doporučení mám už jen jednu poznámku. Nečekejte nic luxusního, ať nejste zklamané. Věci opravdu kvalitou odpovídají ceně. ;)



Myslím, že Heuréku každý z nás zná, ale byl by hřích, kdybych ji zde nezmínila, protože je to má druhá ruka ve vyhledávání recenzí na různou elektroniku, od fénů až po ledničky. A výborný rádce, kde nakoupím danou věc v tuzemských shopech nejlevněji. Navíc uživatelé hodnotí o obchody - jejich rychlost dodání, kvalitu zboží, přehlednost...aj., proto je opět malá šance, že byste naletěli.


Malé doporučení na závěr:

Pokud hledáte kvalitní oblečení a obuv, mohu vřete doporučit značku KEEN. Já mám boty už osmým rokem a jsou jako nové, manžel je teď vyměnil po 6 letech každodenního nošení za každého počasí. To samé mohu říci o značkách CROCS a CATEPILLAR. Výdrž bot je min. 5 let. Z těch elegantnějších a levnějších mám ráda např. Tamaris a Baťu. 

Z oblečení jedině DIESEL. Mé skříně obsahují věci od všech možných řetězců i individualit a díky tomu, že mám stejnou velikost, jako jsem nosila v patnácti, nosím i věci, které jsem si kupovala tehdy. Kvalitní, nositelné , bez vytahání, bez žmolek či děr jsou však jedině věci značky Diesel a to to oblečení mám opravdu už 10 let!!!! Trika, mikiny, bundy, kalhoty, rifle, svetry, boty. Ani barvy nejsou zaprané. Je to oblíbená značka v celé naší rodině a u všech je to stejné (teta má dokonce jednu bundu přes 15 let, kdy ji nosí každou zimu a je fakt pořád jako nová), takže tady se investice mnohonásobně vyplatí.